شرکت رباتیک سی برج
به وب سایت رسمی شرکت صنایع رباتیک سی برج خوش آمدید
درباره وبلاگ


به نام آفرینندۀ عقل وسیع در جسم محدود آدمی سلام و درود خدا بر پیامبر اسلام و آل او که مظهر علم و دروازه دانشند. خدای بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت رسانی به خلق و انجام وظیفه علم آموزی را به ما ارزانی داد. در سال همت مضاعف و کار مضاعف و پیروی رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای جنبش نرم افزاری و پیشرفت علمی کشور عزیزمان برآن شدیم تا با همّت قشر تحصیل کرده و جویای علم، قدمی نو و بلند برای پیشرفت ایران و ایرانی برداریم. از آنجا که نوجوانان و جوانان امروز ارزنده ترین نیروهای فردای ایران عزیزمان هستند، پس سعی مان را بر آن منعطف ساختیم تا با وجود موانع بسیار و سختی راه، طرحی نو برای نوجوانان و جوانان پیاده سازی کنیم تا بتوانیم با کمک بستر های مناسب علمی و با کمک تجهیزات مناسب زمینه افزایش سرعت و بازده علمی را مهیا نماییم
آخرین مطالب
نويسندگان
تلویزیون آنلاین
یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:55 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

AIBO سگ رباتیک سونی

شرکت سونی سال 1999 با ساخت ربات AIBO ، نخستین حیوانات دیجیتالی را به دنیا معرفی کرد و توانست خود را به عنوان تولیدکننده نخستین ربات هوشمند غیرانسان به جهانیان معرفی کند. این ربات ها که دارای ساختاری مشابه با ساختار بدن سگ است قادر به صحبت کردن و ذخیره وقایع روزانه صاحب خود است همچنین این ربات نیاز به توجه و محبت دارد.

ربات مذکور در ابتدا قادر به صحبت کردن و یا حتی راه رفتن نبوده است اما هم اکنون علاوه بر توانایی راه رفتن قادر به بیان 1000 عبارت متنوع است گفتنی است این ربات زمانی که صاحب آن لبخند می‌زند و یا آن را لمس می‌کند ابراز علاقه کرده و نسبت به موقعیت خود جملاتی را بیان می‌کند. AIBO می تواند از پله یا کوه نیز بالا برود.

AIBO همچنین مجهز به دوربین دیجیتالی بسیار پیشرفته ای است و با استفاده از آن قادر به ثبت وقایع روزانه و تهیه عکس از محیط اطراف خود است. این ربات می‌تواند همانند سگ‌ها گوش خود را بخاراند و حتی زمانی که باتری آن رو به اتمام است به صورت خودکار خود را شارژ کند.

 

 AIBO سگ رباتیک سونی

 

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

AIBO سگ رباتیک سونی

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:52 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

 

 

 

 

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:50 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت



امروزه استفاده از رباتها و اتوماسیون غیر قابل انکار و معرفی شده برای تمام صنایع و کارخانه ها میباشد به طوری که کارخانه ها روز به روز به این سمت روی می آورند دلیلش هم مشخص است زیرا بازده ای بهتر و سرعت دقت کم هزینه بودن دیگر خصوصیات مورد انتظار را به ارمغان می آورد.

رباتها اولین بار در سال 1954 در صنعت به کارگرفته شدند که یک بازوی ربات یا Manipulator نام داشت که تنها 3 درجه آزادی بود. رباتهای صنعتی امروزی اکثراً همان بازوی رباتیکی هستند ولی با 6 درجه آزادی و خیلی پیشرفته تر نسبت به گذشته کار میکنند. رباتها در صنعت به شیوه ها و روشها و مدلهای مختلفی به کارگرفته میشوند.

یکی از شیوه های جالب بکارگیری ربات، استفاده در صنعت چاپ و گرافیک است که می توان حتی تصاویر نقاشی شده و نسخه های خطی، (البته جدای امکانات پرینترها و وسایل مشابه) را نیز بدینوسیله تهیه نمود. به تصاویر زیر نگاه کنید :

منبع  گروه اینترنتی پرشین استار

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:45 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

دوست داشتنی‌ترین و شاید کاربردی‌ترین ربات‌های جهان در زندگی روزمره انسان‌ها که شاید از هوشمندی چندانی نیز برخوردار نباشند در گزارشی معرفی شدند


به گزارش مهر، تمامی ربات‌های جهان در مسیری یکسان تکامل پیدا نمی‌کنند. در واقع همه ربات‌ها به تدریج به اندازه‌ای هوشمند نخواهند شد که توانایی ساخت یکی مثل خود را به دست آورده و به دلیل بروز خطاهای انسانی، تصمیم به از بین بردن نسل بشر بگیرند.

در جهان بسیاری از ربات‌های زیبا و مفید وجود دارند که با هدف بهبود حالات روحی انسان‌ها طراحی شده‌اند. برای مثال کیپان رباتی زرد رنگ و کوچک است که با هدف برقراری تعامل با کودکان طراحی شده و ربات ویولن نواز تویوتا نیز با هوش موسیق‌یایی خود برای آرام کردن بیماران طراحی و ساخته شده است.

 در ادامه گزارش نشریه ان بی سی درباره زیباترین و مفیدترین ربات‌ها به معرفی چند نمونه از این ربات‌ها در نقاط مختلف جهان خواهد پرداخت.

 ربات PaPeRo رباتی دوست داشتنی است که توسط شرکت ژاپنی NEC ساخته شده است. این ربات با هدف بهبود تعامل انسانها با اینترنت ساخته شده و از توانایی شناسایی سه هزار واژه و استفاده از آنها برای سخن گفتن، اعلام کردن دریافت پیام، ارائه اطلاعات جدید، شناسایی چهره‌ها، ارسال پیام‌های ویدئویی، بازی و کنترل کردن دیگر تجهیزات الکترونیک برخوردار است.

 

 
ربات PaPeRo
 


این ربات از دو دوربین به عنوان چشم، چهار میکروفن به عنوان گوش، ردیابی ماورا صوت برای ردیابی اجسام برخوردار بوده و می‌تواند محیط اطرافش را شناسایی کند. شخصیت‌های مختلفی برای ربات تعریف شده و کاربر می تواند آن را متناسب با روحیات خود تغییر دهد

 


 
ربات Yume Neko
 


نام این ربات به مفهوم گربه رویایی است و از توانایی حرکت کردن، دراز کشیدن و واکنش نشان دادن نسبت به نوازش برخوردار است. این گربه رباتیک که به شکل‌نژاد گربه‌های جنگلی نروژی ساخته شده از حسگرهای متعددی در سرتاسر بدن برخوردار بوده و با کمک میکروفونی کوچک نسبت به صداها واکنش نشان می‌دهد.
 


 
ربات E.M.A
 


این ربات احساساتی ارتفاعی برابر 38 سانتیمتر داشته و با برخورداری از اتصالات قوی در پاهایش از توانایی‌های حرکتی بالایی برخوردار است. این ربات می‌تواند آواز بخواند، با کاربر خوش و بش کند و اجسام را جا به جا کند.

 


 
ربات AIBO
 


شرکت سونی این سگ رباتی را با توانایی یادگیری از محیط اطرافش ابداع کرده است. این سگ که بیشتر به سگ‌های فضایی شباهت دارد علاوه بر حیوان خانگی مجازی می‌تواند در مطالعات برنامه نویسی رایانه ای شرکت کرده تا برنامه‌های مختلف بر روی آن آزمایش شود

 


 
ربات Tweenbots
 


این ربات کوچک و معصوم به منظور انجام مطالعه‌ای درباره تعامل انسان‌ها با ربات‌ها ابداع شده بود و برای نمایش دادن چهره‌ای دوستانه بر روی صورت آن لبخندی کشیده شده و ربات پرچمی کوچک را با پیام کمک کنید حمل می‌کرد.

 


 
ربات کیپان
 


این ربات کوچک و دوست داشتنی که به یک آدم برفی زرد رنگ شباهت دارد به منظور کمک به کودکان اوتیسمی ابداع شده و از دو دوربین به عنوان چشم، چهار موتور و یک میکروفن به عنوان بینی استفاده می‌کند و دانشمندان آن را برای مطالعه بر روی رشد اجتماعی و تعامل میان انسان و روباها به کار می‌گیرند.

 


 
ربات TRIO
 


این ربات که با همکاری چند شرکت و دانشگاه مختلف ساخته شده و تا کنون در مراسم مختلف به عنوان راهنمای میهمانان و یا معرفی کنده میهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. Trio قادر است به زبان انگلیسی صحبت کرده و با انسانها گفتگو کند.

 


 
ربات HOAP-3
 


محصولی از شرکت فوجیتسو که از توانایی آموختن و تعامل با محیط اطراف، نگاه کردن به حرکات انسان‌ها و شبیه‌سازی حرکات آنها به واسطه 28 مفصل حرکتی و یا به خاطر سپردن شیوه حرکت ماهیچه‌های بدن برخوردار است. از این ربات برای تحلیل میزان انطباق پذیری ربات‌ها با محیطهای انسانی استفاده می‌شود. همچنین ربات HOAP-3 از توانایی تشخیص و تحلیل کلمات برخوردار است.

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:43 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

Mitsubishi First Robot Human Theatre

 
اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد. این تئاتر  دراماتيک هم ربات داشت و هم آدم !
 
 اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد.
 
اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد. 

محققان ژاپنی موفق به ساخت رباتی به منظور کاهش افسردگی در کهنسالان شدند.

 به گزارش  رویترز، رباتهای جدیدی ژاپنی که  به شکل اسباب بازی پردار طراحی شده اند، قرار است نقش همدم را برای افراد پیر باز کرده و مانع افسرده گی در این فراد شوند.

این بچه ربات به نام "بیبی لوید" دارای  چهره سیلیکونی با دو خال سیاه برای چشمک زدن و یک درز به جای دهان برای خندیدن و باز و بسته شدن است.

این ربات به گونه ای طراحی شده که می تواند حالتهای مختلف را نشان دهد و قادر به تولید بیش از 100 صدای متفاوت است. درحال حاضر قیمت این ربات 600 دلار برآورد شده است.

نورهای ال ای دی که درگونه های این ربات بکار رفته قادر به شبیه سازی گریه و شادی است
زمانی که چهره  قرمز می شود بیانگر خوشحالی و   نورهای آبی  در چهره  نمایانگر گریه و  ناراحتی ربات است.

محققان با تحقیق بر روی ساکنین یکی از خانه های سالمندان در ژاپن دریافتند:  کاربران با این بچه ربات در روز 90 دقیقه ارتباط برقرارمی کنند. و همین میزان برقراری ارتباط، سبب کاهش نشانه های افسردگی دراین افراد شده است.

 

چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 4:58 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 4:46 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت
پیوندهای روزانه
لینک های مفید


ورود اعضا:

Online User


statistics